Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szétszórt elmém élvezhető mellékei

Szétszórt elmém élvezhető mellékei

Megtartott gyermekek,elengedett lelkek…Abortusz kérdés számomra…

2020. szeptember 19. - gabibalogh

Ma hajnalban ébredtem erre a gondolatmenetre…Nem hagyott aludni.Cikáztak a tények és a kérdések a fejemben.Kinek a tulajdona a női test?Anyai felelősség?Átgondolt védekezés?Férfiúi felelősség és a férfiak bevonása a döntésbe?Számtalan gyermekre vágyó pár?

Nyílt örökbefogadás?Utóbbi sok-sok éve indult abban a kórházban ahol dolgoztam,elsőként Magyarországon a szülészet ajtaja elé egy védett helyre kihelyeztünk egy inkubátort,csak annyira láthatóvá téve a porta szolgálat részére,hogy ne lássák azt aki belehelyezze a babát,de észre vegyék a rugdalózó lábacskákat.Bakáts téren a templom mögött dolgoztam.Lényege az,hogy aki a babáját oda elhelyezi nem vonható büntetőjogi felelősség alá,az elhelyezett babáról lemondva,nyílt örökbefogadás keretein belül,a legrövidebb idő alatt,a soron következő leendő szülők elvihetik a kórházból ha egészséges.Persze megfelelő hivatalos előzményekkel,ezekre nem térnék ki.Még jótékonysági koncertet is szerveztünk az inkubátor áráért és a kihelyezési költségekért.Segítettem a szervezésben,neves kórust,operaénekest szerveztem és hívtam el oda,akik ingyen vállalták a fellépést.Erre nagyon büszke vagyok.Azóta számos helyen vezették be ezt a lehetőséget asz évek során.

Akik ismernek vagy olvasnak egy ideje tudják aneszteziológus asszisztensként dolgoztam.Sok évig agy sebészeten,majd 12 évig egy szülészet-nőgyógyászaton.

Ez alatt az idő alatt nem több száz,hanem ezer fölötti számú terhességmegszakításnál altattam el a nőket.Kezdeti időszakban még egyedül,később jött a rendelet,hogy csak 2 fő,orvos+asszisztens altathat,egyik sem teheti a másik nélkül.

Számtalan arcot láttam,számtalan hálóingét idegesen gyűrögető,könnyes szemű,kétségbeesett tekintetű nőt.Akik belekapaszkodtak a kedves,megnyugtató szavainkba,még a műtőasztalon is kétségek közt döntésük miatt.Persze volt nyílt színi visítozás és hisztizés is,de ritkán.Talán ott döbbentek rá arra,hogy ez itt a végállomás és egyben egy út kezdete,ahol még a beavatkozás után újra számot kell vetni majd a veszteséggel,a  döntés felelősségével…Persze sokan megkönnyebbültek…Mindenki élete és indoka más…

Ezeket a nőket soha nem kísérte senki!Egy esetben egy barátnő várt a műtő előtt és egy 11 éves kislány esetében a gyerek anyukája,aki pár nappal a 12. hét előtt jött rá,hogy a 11 éves lánya állapotos.Annyit leírhatok,nem történt esetében erőszak.

Ezek a nők mire végre elérkeztek a tényleges beavatkozás napjáig,számos kellemetlen folyamaton estek át.Kezdve a meglepetéssel,a partner felelősség vállalás alóli kibújásával,az átgondolt döntéssel,hogy nem engedhetnek meg maguknak 3. vagy 4. gyereket…Folytatva ott,hogy a megszakítást megelőzően a nőgyógyászon kívül még  kötelesek védőnő elé járulni,ahol sok nő elmondása és saját tapasztalatot is figyelembe véve leírhatom,hogy lelketlenül,felelősségre vonóan,kioktatóan léptek fel az amúgy is bajban lévő és kétségbeesett nőkkel szemben.

Nos és persze tudjátok a beavatkozásnak anyagi vonzata van,amikor ott dolgoztam ez 12 ezer Ft. volt. Nyilván ma már sokkal több.Főleg ha figyelembe vesszük az abortusz tiltását szorgalmazó „család barát” politikai helyzetet.Ha ezt nem tudtad kifizetni,kérhettél méltányosságot,ár csökkentés,részletfizetés,mely további procedúrát jelentett.

Azokban az időkben altatás után egy éjszakát még bent kellett tölteni a kórházban,ma már ezt nem támogatják.Összességében nagyon nehéz,lelki és testi erőt próbáló helyzet volt ez egy olyan nő számára,aki vagy felelősen így döntött,vagy körülményei miatt erre kényszerült. 

Hogy ne mondjátok,hogy csak papolok,lássuk a személyes tapasztalataimat:

21 éves koromban méhnyak carcinoma miatt operáltak és azonnal közölték elkerülhetetlen a méh eltávolítása is.Egy durva szövődmény miatt orvost váltottam,aki abban a kórházban dolgozott amiről fent írtam.Sok hónap,majdnem egy év folyamatos orvosi beavatkozásai és szűrések mellett el lehetett kerülni a legrosszabbat.Abban maradtunk,hogy tekintve az előzményeket,én már nem leszek állapotos soha.

Ha valakinek ezt mondják elfogadja és nem védekezik a teherbe esés ellen.De az orvostudomány nem számolt a szervezetemmel,az erőmmel és a partner potenciális képességeivel.5 évig nem is volt probléma ezzel,de 26 évesen a frissen megismert,későbbi férjem felvetette a kérdést miért eszem savanyú uborkát és csokit egyszerre?A kérdés jogos volt!Terhességi teszt,ami igazolta,hogy állapotos vagyok.

Nőgyógyász-kérdés feltétel-gondolat csere a frissen kb. fél éve megismert barátommal.Végül azt a választ kaptam,elfogadja a döntésem…Cselekedjek belátásom szerint.A legtutibb válasz,hiszen nagylelkű is és cserben hagyó is egyben.Döntöttem.Nem tartottam magam stabil hátterű és felelős nőnek akkor és ott a gyermekvállaláshoz.Az orvosom százszor elmondta,hogy Gabi,ha őt most elveteti,lehet tényleg nem fog megismétlődni a lehetőség.Mérlegeltem,agyaltam,sírtam,de abortusz mellett döntöttem.

Azt gondolom,ha valaki úgy érzi még nem áll készen,vagy nem tud felelősséget vállalni minden külső sugallat,rábeszélés és fenyegetés ellenére hallgatni kell a belső hangra…

Láss csodát,lett második eset 28 évesen már sokkal komolyabb és nehezebb döntés volt.Addigra már spirituálisan is fejlettebb voltam és nagyon szerelmes.De itt is védekeztünk.A tabletta szedés mellett estem teherbe.Akkori szerelmem Prágába helyezték igazgatónak egy magyar céghez.Éppen a kiköltözés küszöbén voltunk.Mikor megmondtam neki gondolkozási időt kért.Akkor ő már kint élt a hét több napján.Másnap felhívott és azt mondta,mindenben segít ami az anyagi segítséget illeti,de ő még nem szeretne apa lenni,főleg nem hétvégi apuka.

Ismét egyedül kellett mérlegelnem és első körben végig tekintettem az anyagi lehetőségeim,azt,hogy nélküle hogyan oldhatom meg egyedül a gyerek kérdést az én fizetésemből.Figyelembe véve azt az együtthatót,hogy csak magamra számíthattam a baba esetleges felnevelését illetően.Szüleimtől arra a kérdésre segítenének e,egyértelmű nem választ kaptam.

Nagyon sokat sírtam,gondolkoztam,naplót írtam a babának.Gondolatban átrendeztem a kis belvárosi lakásom a számára.Beszéltem hozzá.Végül megkértem a lelket,válasszon más édesanyát magának.Egyedül bementem,végig csináltam és egyedül mentem haza utána.Érdekes kis infó lehet,hogy rá egy hétre felhívott a nagy szerelem,hogy költözzek ki mégis hozzá,próbáljuk meg együtt…Megtettem,de csak fél évig tartott…

Majd 30 évesen előre megbeszélten,számítva rá és tervezve állapotos lettem a fiammal.Gondok nélkül,bár császármetszéssel megszületett.Minden nőnek meg kell adatnia,hogy megélhesse az állapotosság édes napjait,a baba mozgását,azt ahogyan az este hazaérkező és belépő apa hangjára a pocaklakó élénk mozgásba kezd…A szülés pillanatait,az első egymásba fonódó,mély,egymásra csodálkozó tekintetet a gyerekével és az anyaság édes,szeretetteljes,más dimenziókat megmutató napjait,melyek bár időnként rémesek,de soha el nem múló,soha nem csökkenő szeretetünkkel átitatottak.A szülés estéjén levelet írtam a fiam apjának,amiben megköszöntem,hogy általa és mellette anya lehetek és abban a tudatban kezdhetjük a gyerekünkkel a közös életünket,hogy várták őt és bizonyossággal szeretik majd.

Ami fontos!Mindkét esetben 4.héten vettem észre és mindkét esetben 6.héten történt meg a terhesség megszakítás.

Talán kiszúrtátok a mondatot,miszerint megkértem a lelket válasszon másik édesanyát magának.

Van aki hülyének fog nézni ezekért a mondatokért,van aki érteni fogja.De nem lenne teljes ez a bejegyzés ha nem írom le,mit gondolok erről.

Születés és halál ideje adott.Attól eltérés nincs.Kapunk kilépési pontokat és lehetőségeket a vállalt életünkben,vagy élünk ezekkel vagy nem.Itt gondolok balesetekre,életet veszélyeztető súlyos betegségekre.

A lélek választ magának szülőket leszületés előtt.Attól függően mi lesz az életfeladata.Ami lehet nem más,mint ebben az esetben tanítás és vállalás a szülők felé.A terhesség alatt a lélek a magzatból időnként kilép.Nincs folyamatosan jelen.A lélek a vállalt életet látja a választás előtt,ez alapján dönt ő fejlődik majd ebben az életében,vagy mások fejlődését segíti egy esetleges rövid élettel.(Vetélés).

Végezetül:Számtalan védekezési forma és lehetőség létezik a terhesség megelőzésére,lezárására az abortuszon kívül.Gondolok itt az eset utáni tablettákra,az injekcióval történő vetélés indításra.Ez nálunk tiltott,pedig kevésbé drasztikus és veszélyes anyára mint előző.Semmiképpen nem gondolok házi praktikákra és titkos „angyalcsinálók” felkeresésére.A bejegyzésből szándékosan hagytam ki a pottyantós WC.-ben szülő és és gyermeküket más módon meggyilkoló nőket.

Döntsön egy nő egyedül,vagy szerencsésebb esetben együtt a férfival…(Soha nem hagynám ki a döntésből a férfit!) Nagyon fontosnak érzem a korai terhesség megszakítást mind az anya,mind a lélek szempontjából!Ne várjunk,ne gondoljuk van időnk a 12. hétig.Gondolkozzunk,beszéljük meg,felelősen és minél hamarabb döntsünk!Kérjünk felső segítséget…

Most várom a rám vetendő köveket…

2020.09.19. Balogh Gabriella

PS:NAGY BÜSZKESÉGEM,HOGY ALÁBBI BEJEGYZÉS KIKERÜLT AZ INDEX.HU CÍMLAPJÁRA!13 349 MEGTEKINTÉS.

eac9d94902f9dd28fffb5a6432748a0a.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gondoltok66.blog.hu/api/trackback/id/tr2216206672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2020.09.19. 13:21:39

Ne várd a köveket, senkinek sincs erre joga. Önmagában is egy szörnyű döntés egy nőnek, hogy az abortuszt választja. Sajnálom ami veled történt, de megadatott az anyaság öröme, ez viszont nagyon jó :)
Ezek a lélek dolgok nem állnak hozzám túl közel, de ha biztos segit azoknak akik viszont igen. Egy lelki gyógymód, ez is fontos.

De ezt nem értem

"egy 11 éves kislány esetében a gyerek anyukája,aki pár nappal a 12. hét előtt jött rá,hogy a 11 éves lánya állapotos.Annyit leírhatok,nem történt esetében erőszak."

Miiii? 11 éves és nem történt erőszak? Ez mégis hogy????

gabibalogh 2020.09.19. 13:32:43

@Szőkenőő: Köszönöm a kedves sorokat.A FB.-on sok nő írta le a saját történetét a posztom alá.Nagyon meghatóak,sokkal jobban,mint amit itt én írtam magamról.Sok éve ismerem őket és nem is tudtam,ezekről a történeteikről.
Nem magam miatt született a mai poszt.Inkább az első feléért.De ha nem írok magamról is,akkor alaptalan csacsogás maradt volna csupán.
A kislánnyal kapcsolatban annyit tudok írni,hogy nagyon korán érnek már a lányok hormonálisan,de a szülők még fel sem világosítják őket,mert fázis késében vannak.Azt hiszik ráérnek még...Ő esetükben is ez történt.Az anya elmondása szerint 15 éves fiúval "randizgatott".Tudatlanul de önként adódott köztük a szex.Volt rendőri nyomozás,az Anya leindította,de nem igazolódott erőszak a fizikális tünetek alapján és a kislány elmondása alapján sem.Ő volt a legfiatalabb.De volt 12-13 éves lány is sajnos ugyan ebben a cipőben.

Almandin 2020.09.19. 20:10:27

@gabibalogh: A 15 éves fiúnak azért már tudnia kellett volna, mi a szex. Egyébként büntetendő, amit tett. Akkor nem lett volna büntethető a fiú, ha 14 alattiként létesít a lánnyal nemi kapcsolatot.
A szülői fáziskésés valóban sok családra jellemző. Az én rokonságomban is láttam, hogy a 12-13 éves kisfiú anyukája nem akarta tudomásul venni, hogy a gyerek elkezdett kamaszodni, kisgyerekként kezelte. Aztán nagyot néznek a szülők, ha nemi életet él a gyerek, vagy akár teherbe is esik.

gabibalogh 2020.09.19. 20:17:59

@Almandin: Ez 2002.-ben történt,bár a törvények minden bizonnyal nem sokat változtak e tekintetben.
Egyébként igazad van!Én akkor csak a kislányt láttam,próbáltam segíteni leküzdeni a rémületét arra az időre míg el nem alszik.Fogalma sem volt mi történik vele.Az anya furcsán viselkedett,azt mondogatta nem tehet róla.De a kollégáim mesélték el,hogy nem volt semmi büntetőjogi feljelentés,vagy ügy kezdeményezés.

kmera 2020.09.19. 21:24:00

@Ad Dio: Seggfej vagy, az is maradsz.

Cicaszemű 2020.09.19. 22:06:27

@Ad Dio: Gondolom férfi vagy.. Tartsátok a farkatokat a házasság előtt a gatyátokban, akkor nem lesz ennyi abortusz ! Könnyű mondani, hogy a nőnek kell védekezni, de miért is ? Van már a férfiaknak is fogamzás gátló, úgy hívják, hogy gumi !!

DarthVader 2020.09.19. 22:06:33

Nő, 8 éves gyerek, nagyon szeretnének még egyet, de nem esett teherbe. Majd egyszer - pont a 2010-es évek elején, a gazdasági válság közepette - teherbe esik. Sírva mondja, hogy nem tudja megtartani, mert a férje munkanélküli, a főnöke pedig azt mondta, hogy ha megtartja a gyereket, kirugja, igy nem lesz munkája. Kapacitáltam, de erre nem nagyon tudtam mit mondani. Megtörtént az abortusz, majd a főnök ennek ellenére kirugta.

Szóval ennek a főnöknek a fejét legszivesebben addig vertem volna egy betonkerítésbe, amig el nem fáradok. Remélem, elég plasztikus voltam.

Alick 2020.09.19. 22:59:54

@Ad Dio: A hellenisztikus és a judaista tradíció szerint emberi lény csak a megszületés belelkesülése által lesz.

2020.09.19. 23:26:21

“ Végül megkértem a lelket,válasszon más édesanyát magának.” Lehet ebben hinni, hogy ez így működik, bizonyára ad is valamiféle megnyugvást, de mi van, ha ez csak öncsalás?

kacsa. 2020.09.20. 00:27:49

Annyira nehéz nem ítélkezni! Mindenki a saját helyzetéből és életszemléletéből indul ki. Pedig az ítélkezés, a másik elítélése nem segít. Talán nem is az ember dolga. És sokszor mégis ítélkezem.
De valahogy aki így dönt, az is egyből elkezd mentegetőzni, magyarázni az okokat és néha nem tudtam eldönteni, hogy előttem mentegetőzik az illető vagy maga előtt.
Egyik ismerősömnek rosszkor csúszott be a baba, suli alatt, elvetette. Később még egyszer megtörtént és már nem volt képes rá. Aztán egy meddőségi klinikán kezdett el dolgozni, de ő mondta, hogy bármennyi gyereknek segített ott megfoganni, egyik sem az ő (meg nem született) gyereke.

Pont ma jutott eszembe... Amikor 12 hetes terhesen elvetéltem, be kellett mennem kaparásra. Nem értettem, az aneszteziológus miért kínált a műtét előtt nyugtatót. Nyugodt voltam, talán inkább tompa, beletörődő, már nem változtathattam semmin. Később gondolkodtam rajta, hogy talán pont ez az, hogy a legfontosabbtól eltekintve az én esetem technikai szempontból nem sokban különbözött egy abortusztól. Ott viszont az anyának volt lehetősége dönteni. És ez, ami egyfelől a nő szabadsága, másfelől egy életen át cipelt teher. Ez az a teher, amit az édesanyám - saját bevallása szerint - nem lett volna képes cipelni még úgy sem, hogy az ő apja felelőtlen mindenfélének tartotta és így lettünk egy páran tesók. Anyám szava járása volt viccesen, jó régen, amikor emelgetett minket, hogy édes teher, de nehéz. De ahhoz, hogy fel tudjon nevelni minket, kellett egy férfi is, aki mellette áll. És néha úgy érzem, hogy az ilyen férfiakból hiány van. Mert élni akarnak még, este sörözni a haverokkal, utazgatás, na meg a munka... ne most, ráér még a gyerek. Ha meg mégis jön, a nőre van rátolva a döntés terhe, a gyerek apjáról, az ő felelősségéről keveset beszélnek, a nő lesz az, aki egyeseknél kommunikációs szinten "elveszejti a nemzetet".

odamondó 2020.09.20. 06:29:21

@Cicaszemű: szerintem nő vagy. Tartsd a pinádat zárva házasság előtt és nem lesz ennyi abortusz.

gabibalogh 2020.09.20. 06:31:40

@DarthVader: Igen eléggé!De ebben az esetben lehettél volna jobban is!

gabibalogh 2020.09.20. 06:36:29

@Alick: Igen,olvastam ezt.Köszi az infót!

gabibalogh 2020.09.20. 06:41:47

@Kate Kupon: Ez a mondat egy olyan "hit csomag" része,ami segít nekem évek óta abban,hogy ne éljek haraggal mások iránt,hogy könnyebben el tudjam engedni a napi rossz élményeket,emberi reakciókat.
Miközben ezt a vonalat megismertem, óvatatlanul jött ez a "hit".
Nem mondanám zug-ezoterikának.Sok témában,sok területről olvasva és ezek után érdeklőve alakult ki bennem bennem valamiféle gondolatmenet.
Sokan vagyunk akik számos évvel a hátunk mögött az egészségügyben ezekkel a gondolatokkal foglalkoznak,mert erősít a mindennapokban.
Többet,nyugodtabbat,segítőbbet tudok nyújtani a betegeknek.Nem vallás!Nem elvakultság!Nagyon is szakrális vagyok e mellett.
Köszönöm, hogy olvastad!

gabibalogh 2020.09.20. 06:46:43

@kacsa.: Köszönöm,hogy leírtad és megosztottad a saját történeted.
Elgondolkoztam azon,amit a férfiakról írtál.
Nagy öröm volt részemről az a gondolati felismerés,hogy körülöttem most rengeteg olyan apa van akik ilyenek!Imádják a családjukat és a gyerekeiket!Mesélnek róluk,képeket mutatnak,szem előtt tartják a velük töltött időt.Mindent megtesznek azét,hogy az ne maradjon el.
30-40 éves férfiak.Ha én kapásból tudok a kis mikro környezetemben 10 ilyen férfit, nagy az esély,hogy több is van.

Amineknevetadokelveszik 2020.09.20. 07:43:26

@gabibalogh: mindenki hibazik, mindenki esendo. De nem mindenki dont ugy, hogy az orvos oljon meg egy masik embert a testeben.
Felesleges a ferfiakra mutogatni, nokent egyedul dontesz ebben, az "apanak" nincs joga beleszolni, csak elviselni koteles a dontesed vegeredmenyet (erkolcsi, jogi es anyagi ertelemben is).
Btw ha nem eroszakbol lesz a terhesseg, a no 100%-ban tisztaban van a szex -> gyerek kapcsolattal. Tekintve, hogy rejtett ferfi fogamzasgatlas nincs (legalabbis legalisan, a jellemzoen erintett korosztaly szamara)

Bandibacsi34 2020.09.20. 07:45:18

@DarthVader: a főnök jól tette! Aki kepes egy sz. ros munkahely/eletszinvonal miatt abortuszt csinalni, az meg is erdemli! Az ELET az a sullyozasrol(is) szol. El lehet mar menni nagyvarosba, kulfoldre stb stb.
@Almandin: Kisebbsegekre nem vonatkozik ez a torveny
@Alick: Ez igaz! Revidealni kellene az egesz abortusz kerdest, de miert buntetik akkor a megszult gyerek (humanus) megölését? Anno kitettek a gyerekeket oszt az "Istenekre biztak" =ehen/szomjan haltak vagy rabszolgakereskedok stb begyujtottek oket oszt jonapot.
@Cicaszemű: Nem kell f. rol f..ra ugralni, hanem racionalisan kell hazassagot kotni. Vannak ertelmes nok, akik ezt tudjak(anno 15 evesen ferjhez adtak oket, de valaki kitalalta, hogy ezt 18 evre kell felvinni, holott az a katonaskodasra/halalbuntetesre lett kitalalva).

gabibalogh 2020.09.20. 07:55:40

@Amineknevetadokelveszik: Lehet nem írtam le jól,de nem az életszínvonal miatt volt részemről.
Az igaz,hogy az nem engedte,hogy fellelősen vállaljam,de másik ok az volt,hogy nem éreztem magam érettnek rá.
Hiba?Igen.Bűn?Lehet.De nem magam döntöttem,én bevontam az apákat...de én együtt élek ezzel.
Nagyon nem pártolom azokat akik nem vonják be a férfiakat a döntés folyamatába.

SQL 2020.09.20. 07:56:05

@gabibalogh: Nem sértésből, és egyáltalán nem a cselekedeteidet megítélve - de ezekszerint ez a "hit" nem pusztán öncsalás, hanem tudatos alternatív valóság kiépítése. Minden bizonnyal azért, mert a realitásban olyan hatások értek amit így lehet (a legkönnyebben / egyáltalán) feldolgozni. Ám az okoktól függetlenül ez akkor is alternatív, nem valódi. Ezzel pedig az a baj, hogy a sok párhuzamos alternatív valóság (ha mindenkinek van egy és ezt el is fogadjuk) létezése önmagában relativizálja a realitást, ami az alap értékek teljes eltűnéséhez vezethet.

A posztban és a kommentekben súlyos sztorikat lehet olvasni. Nem irigylem az ilyen helyzetben lévőket, sem a hasonló munkakörben dolgozókat. Kb hasonló lehet ezt a megaláztatást megélni mint amikor tőlem kérdezik hogy ugye az adókedvezmény miatt van 3 gyerekem. Vagy amikor a zebrán nem hibátlan alakzatban masírozunk át, és felelősségre vonnak az autóból hogy miért csináltam 3 gyereket ha nem tudom őket fegyelmezni.

gabibalogh 2020.09.20. 08:01:25

@SQL: Látod,mégis mindvégig az egészségügyben maradtam.Bár már nem a szülészeten.Még mindig nem keményedtem meg.
Három gyerekes szülő kollégáim és kolléganőim is hasonló történeteket mesélnek,mint amit te leírtál.
Némely embernek mindegy mit mond,csak megkönnyebbülhessen attól,hogy kinyitotta a száját.
Jó egészséget kívánok mindannyiótoknak!

Amineknevetadokelveszik 2020.09.20. 08:19:11

@gabibalogh: nekem ez erzekeny tema, de a ferfit nem tudod bevonni ebbe a dontesbe. Mert nem 2 alairas kell az abortuszhoz, hanem 1, az anyae.
Ha te el akarod vetetni, az apa meg meg szeretne tartani, az a gyerek nem fog megszuletni.
Nem tudom mennyire megy at, hogy termeszetesen meghallgathatod mint gondol az apa, tehetsz ugy, hogy megbeszelitek mi legyen... de neki nincs jogi ertelemben sulya a velemenyenek. Nem tudod bevonni a dontesbe.

gabibalogh 2020.09.20. 08:25:36

@Amineknevetadokelveszik: Igen értelek.Bizonyára megvan az okod,amiért ez kényes téma számodra.
Sok nő visszaél ezzel a helyzettel.Nem véletlenül hangsúlyoztam a férfi bevonását.
De talán emlékszel,leírtam.Nem kísérték el a nőket...egy apát sem láttam a váróban.Csak barátnőt.
Én örültem volna,ha ott van velem.

desw 2020.09.20. 09:24:46

@Amineknevetadokelveszik:

"Ha te el akarod vetetni, az apa meg meg szeretne tartani, az a gyerek nem fog megszuletni.
Nem tudom mennyire megy at, hogy termeszetesen meghallgathatod mint gondol az apa, tehetsz ugy, hogy megbeszelitek mi legyen... de neki nincs jogi ertelemben sulya a velemenyenek."

És ennek sajnos a fordítottja is igaz.

A nő lemondhat a gyerekéről abortusszal vagy a születés után is, de a férfi ezt nem teheti meg soha.

Éljen a nemi egyenlőség!

gabibalogh 2020.09.20. 09:36:23

@desw: Igen,megértettem elsőre is!
Mivel én bevontam az apát,számomra nincs jelentősége.
Azok pedig akik nem tették ezt,vagy az apa véleményét nem vették figyelembe tuti nem olvassák ezt.
A nemi egyenlőség széles körben és az élet egyéb területein sem jellemző mindig.
Ellen példának felhoznám a bántalmazott anya és gyermek helyzetet,amikor az anya azért küzd,hogy az apai láthatást szüntessék meg,mert veszélyes a gyermekre.De nem!Mindaddig várnak míg bekövetkezik a tragédia,mert az apai láthatás"jár".Jogilag jár és az anya követ el törvénytelenséget és jogsértést,ha nem engedélyezi,vagy kibújni próbál alóla.Ugyan ebben az esetben a láthatás jár...de a gyermektartás nem megfizetését elnézik.
Sajnos sok ilyen példát láttam,hallottam erre is.
Itt nem térnék ki az anyákra,akik zsarolásként használják a gyermek láthatást az apával szemben.Más kategória.
Vagy vegyük csak az azonos állást betöltő nő és férfi fizetését.
Voltam 12 évig vezető beosztásban egy orvostechnikai cégnél.Nagyon jól kerestem.
De a hasonló beosztásban dolgozó férfi kétszer annyit.
Tudom nem tartozik as kérdéshez és a témához.De nemi egyenlőségről volt szó.
Biztos te is bőven tudsz erre példát az élet más területeiről is.

Lorrh 2020.09.20. 10:03:39

Én azt tapasztaltam családállításokon nagyon sok esetben, hogy az abortált gyerekek a család részei maradnak, ott marad ez a bűntudat és negativitás a már megszületett gyerekeken is. Konkrét esetem vannak amikor a kamasz lány anyja ellen fordulására ez volt a megoldás, hogy ezt a titkot és hallgatást megtörték.

@Manna9876: Ez egy nagyon demagóg és hatásvadász komment volt. A célod a bűntudatkeltés és ez súlyos probléma. Neked probléma, hogy te ilyen vagy.

gabibalogh 2020.09.20. 10:10:24

@Lorrh: Végre valaki aki tudja mi az a család állítás.Egy nagyon kedves és régi barátnőm rendszeresen tart ilyen tanfolyamokat.
A FB.-on kitettem ezt a posztot.Oda ezt írta nekem:

"Én meg nagyon fontosnak érzem elfogadni azt az energiát, hogy az a gyermek is a család rendszerének a részévé válik, azért megy tovább, hogy valakit itt tartson még! Áldozatot hoz valakiért.❤️"

Köszönöm!

desw 2020.09.20. 10:47:02

@gabibalogh:

"Itt nem térnék ki az anyákra,akik zsarolásként használják a gyermek láthatást az apával szemben.Más kategória."

Nyilván ez más téma, persze! Mint ahogy az is más téma, amikor a T. anyuka bejelenti, hogy az apuka molesztálja a gyereket. Aztán amire kiderül, hogy apuka totál ártatlan, addigra már szét is baszták az életét. De ez is más téma, persze!

Érdekes volt a #metoo cirkusz is, és jó mutatta a kettős mércét.

A gyermektartás nem megfizetését nem tudom, hogy hol nézik el, ugyanis a NAV behajtja.

Ez a wage gap mítosz is elég vicces. Hasonló beosztással miért járna azonos fizetés? Két azonos beosztásban dolgozó ember garantáltan egyformán dolgozik?

Pont az állami szférában van bértábla. Biztos az, hogy a 20 éve levelet bontogató Gizike ügyesebben csinálja, mint a 3 éve levelet bontogató Pirike? Miért is több akkor a Gizike fizetés?

Pettyes Szfinx 2020.09.20. 11:03:10

Én is hoztam egy döntést annak idején, más döntést. Persze, számomra mindig is egyértelmű volt, hogy a méhemben megfogant életért felelős vagyok, és ezt el is mondtam a gyerekem apjának, mielőtt - nem szándékosan - "összehoztuk" volna. Egyszer "hibáztunk", nevezzük így, és állapotos lettem. Gyerekem apja soha nem is akart lebeszélni róla, mert pontosan tudta, ismerte az érzéseimet, meggyőződésemet, ennek ellenére "kifarolt" a történetből. A gyereket vállalta, a nevére vette, és nem vett a továbbiakban részt a gyerek életében, csak néha-néha, még csak nem is rendszeresen.
És nyilván, teljesen másképpen alakult így az életem, mint ha nem vállalom. De soha, egy percig nem bántam meg a döntésemet, bár most, hogy már felnőtt a gyerekem, az állataimmal élek, és ő hetente egyszer jön kb.
Valaki azt mondja, hogy a gyerek nélkül sokkal nagyobb eséllyel találtam volna párt magamnak. Én pedig úgy gondolom, hogy ha ezen múlt, akkor nem baj, ha így alakult. Ráadásul a gyerek után is voltak kapcsolataim, volt olyan is, ami hosszú ideig tartott, bár nem éltem együtt, nem akartam együtt élni senkivel. Ezt csak azért írom le, mert bármilyen helyzetben fontos, hogy a döntéseimért felelősséget vállalva, az életemet jó lélekkel tudjam élni. Ha valaki úgy tudja jobb lélekkel élni, hogy elmegy abortuszra, ez az ő döntése, az ő lelke, az ő élete. Ugyanakkor soha nem tudok elmenni gondolatban amellett, hogy ha én annak idején abortuszra megyek, akkor a fiamtól veszem el az életet. Ettől nem tudok elvonatkoztatni.
Én ugyanis nem hiszek abban, hogy a lélek szülőt választ magának. Olyan szörnyű szülők vannak, hogy ilyen egyszerűen nem létezhet.
Mindenesetre mindenkinek a saját döntéseivel kell együtt élni. És az is természetes reakció, folyamat, hogy hiszünk valamiben, ami könnyebbé teszi elviselni a saját döntéseink súlyát. Nem akarok senkit bántani, de én így látom.

gabibalogh 2020.09.20. 11:04:14

@desw: Alapvető különbségnek érzem azt közöttünk az eddigi vélemény váltás alapján,hogy én reményeim szerint nem rakok embereket fiókokba.Nem ítélem el őket.Ha írok is egy emberi tulajdonságról,vagy időnként konkrét esetről,azt objektívan teszem.
Maximum elkerülöm azokat akikkel nincs dolgom,ha lehetőségem van rá.Nem feltétlenül keresem a rosszat,de ürülök annak ami jó a másikban és ami hasznos számomra és jó gondolatokat kelt bennem.
Ami ebben az esetben hasznos számomra az a részedről érkező korrekt kommunikáció.
Becsülöm a saját véleményt és álláspontot.Értékelem.Különösen ha tényekkel támasztják alá.
Fizetéssel kapcsolatos eltérés nem az egészségügyben hanem egy orvostechnikai cégnél történt ami magán tulajdonban volt.Ott nem volt megállapított bértábla.Csak az számított kinek jobb a kapcsolati tőkéje,kinek vannak jobb ötletei,ki hozza a nagyobb bevételt.Bár általam felsoroltakban jobban teljesítettem mégis adott és említett bér aránytalanság alakult ki.Mint írtam az is sok volt,annak is nagyon örültem.Csak mint tényt említettem meg.

Lorrh 2020.09.20. 11:19:40

@gabibalogh: ez a bér aránytalanság nagyon érdekes tudathasadásos állapot a nőknél. Egy részt elvárják, hogy azonos munkáért teljesítményért ugyanannyit kapjanak mint a férfiak. Más oldalról meg a saját párjukkal kapcsolatban elvárás (ha nem a te elvárásod akkor se tiltakozz mert általános női elvárás), hogy a férjük-pasijuk többet keressen őnáluk, nyújtson (anyagi) biztonságot. Ez is akceptálható késztetés, hisz a gyerekszülés, nevelés idejére a nők kiesnek a munkapiacról.
Na most, ha a fffiak és nők ugyanannyit keresnek, akkor honnan jöjjön az összes férfi aki többet keres a nőknél????
Minden ládagyári munkásnőnek magas státuszú, többet kereső férj kell? És a menedzser nők? Őnekik meg mindegyiknek miniszter férj kell, hogy többet keressen őnáluk?
Eü-ben tökéletes a példa mert minden nővérnek a doki kell, a dokinőknek az orvosigazgató férj kell. De sokkal több orvosnő van, mint magas státuszú doki férj jelölt. Piramisjáték? Szemforgatás?

desw 2020.09.20. 11:24:54

@gabibalogh:

Az állami bértablás fizetés csak egy példa volt arra, hogy ott sincs egyenlősdi, és nem a nemek szerint megy a különbségtevés.

Ha a wage gapet logikai úton vizsgáljuk akkor is több sebből vérzik.

Ha igaz az az állítás, hogy a nők legalább olyan jól dolgoznak, mint a férfiak, és olcsóbbak is, akkor ki az a hülye cégvezető, aki ezek után férfiakat alkalmaz? Most akkor vagy az van, hogy a világ legtöbb cégvezetője idióta, és megveszi ugyanazt a minőséget drágábban, vagy egy világméretű összeesküvés van a szegény elnyomott nők ellen.

"Fizetéssel kapcsolatos eltérés nem az egészségügyben hanem egy orvostechnikai cégnél történt ami magán tulajdonban volt.Ott nem volt megállapított bértábla.Csak az számított kinek jobb a kapcsolati tőkéje,kinek vannak jobb ötletei,ki hozza a nagyobb bevételt.Bár általam felsoroltakban jobban teljesítettem mégis adott és említett bér aránytalanság alakult ki.Mint írtam az is sok volt,annak is nagyon örültem.Csak mint tényt említettem meg. "

:DDDDD Tehát rátermettebb volt nálad, mert ezek szerint rosszabb dolgozó volt, de több fizetést tudott kiharcolni magának.

desw 2020.09.20. 11:37:56

@gabibalogh:

"Alapvető különbségnek érzem azt közöttünk az eddigi vélemény váltás alapján,hogy én reményeim szerint nem rakok embereket fiókokba.Nem ítélem el őket.Ha írok is egy emberi tulajdonságról,vagy időnként konkrét esetről,azt objektívan teszem."

Mint például itt, ugye:

"Ellen példának felhoznám a bántalmazott anya és gyermek helyzetet,amikor az anya azért küzd,hogy az apai láthatást szüntessék meg,mert veszélyes a gyermekre.De nem!Mindaddig várnak míg bekövetkezik a tragédia,mert az apai láthatás"jár".Jogilag jár és az anya követ el törvénytelenséget és jogsértést,ha nem engedélyezi,vagy kibújni próbál alóla."

Magyarán ahogy az anyuka bejelenti, hogy az apuka bántalmazó, vegyék is el apuka láthatási jogát, mert hisz anyuka sosem hazudik, ugye? Egyértelmű, hogy az anyuka az áldozat és az apuka a bántalmazó, ugye?

gabibalogh 2020.09.20. 11:38:47

@Pettyes Szfinx: Köszönöm szépen,hogy leírtad a történeted.A közös pont bennünk az,hogy végül én is egyedül neveltem fel a most 24 éves fiam.Én sem választottam új férjet és együttélést.De kedvesem mindig volt hosszú távon.Az egyik 8 évig pl.Maximálisan megértelek!

gabibalogh 2020.09.20. 11:41:57

@desw: Szó nem volt arról,hogy egy nő soha nem hazudik ilyen esetben.
Az a két eset akiket ismertem nem hazudtak.De az emberek nemtől függetlenül rengeteg ijesztő és önző dologra képesek.
Vannak elvált férfi ismerősök,akiktől sok rossz ízű történetet hallottam anyákról és arról,hogyan kezelték rosszul a válás utáni helyzetet.
Mindkét állítás igaz lehet.Ennyi.

desw 2020.09.20. 11:46:05

@gabibalogh:

Ok, akkor egyetértünk!

Nyilván a véletlen műve, hogy kb az összes példádban a nő volt az áldozat és a férfi az elkövető.

steery 2020.09.20. 11:47:44

Amiről szinte sosem esik szó, hogy mi a véleménye az abortusszal meggyilkolt magzatok lelkeinek a dologról? Főleg ha valakivel már 10x, 20x, 100x megtörtént, hogy valahová meg akart születni, de a kedves szülei mindig kikapartatták az orvos-hentessel és szörnyű kínhalált halt, miközben élve feldarabolták a testét az anyja hasában, majd a cafatkáit elégették a kemencében, mint holmi szemetet? Képzelhetitek, mennyi gyűlölet, düh, bosszúvágy és elkeseredés van a túlvilágon lévő lelkekben, hiszen a Földön évente sok százmillió abortuszt végeznek el, sok esetben állami támogatással, miközben ugyanezen országokban nincs halálbüntetés és tilos az eutanázia. A magzatoknak viszont nincs joguk az élethez, az egészséges növekedéshez, gyakorlatilag semmihez.

Itt a Földön abba senki nem gondol bele, hogy hány százmillió lélek üvölt, káromkodik és átkozódik vég nélkül a túlvilágon, minden rosszat kívánva a szüleinek meg az orvos-gyilkosnak. És hogy ez a rengeteg gyűlölet micsoda pusztító erőt generál, ami bizony komoly hatást gyakorol az itteni ember-pokolfajzatokra és még jobban megrontja az amúgy is siralmasan rossz helyzetet.

Az emberiség köztudata, kollektív elméje csurig van az egymást gyűlölő, egymásra acsarkodó, egymást pusztító-romboló lelkek őrjöngésével. És nem csak emiatt, hisz ezen gonoszságon kívül még sok ezer egyéb féle aljasság, bűn, igazságtalanság és szörnyűség zajlik folyamatosan, megállíthatatlanul, tömeges méretekben ezen a bolygón. És hiába csinál mindenki úgy, mintha nem tudna erről vagy nem is létezne mindez vagy próbálja elbagatelizálni, elhallgatni, ezzel nem oldódik meg semmi és nem javul a helyzet. És ahogy elnézem, nincs az az Isten, aki javítani tudna ezen a teremtési katasztrófán.

gabibalogh 2020.09.20. 11:49:38

@Lorrh: Eszemben sincs vitatkozni,minden igaz amit írtál.Sokakra.
Irreálisak a férfiakkal szembeni elvárások.
Én azt az elvet követem,hogy észszerű határokon belül megszerzem amire vágyom.
Újra írom nem irreális elvárások alapján.
Nem is keresek pénztárcát,eltartót...Nem ez alapján döntök.Általam ismert eddigi legszebb testi és lelki kapcsolatom egy olyan férfivel volt,aki szintén állami szférában dolgozott, elvált volt...semmi pluszt nem engedhetett meg magának.Én pedig nem csesztem az agyát idióta elvárásokkal.Idomultam az ő anyagi helyzetének megfelelő programokkal és időtöltéssel.A cél az volt ne érezze ezért kellemetlenül magát,lehessen önmaga.Ami megtörtént és mindvégig jól éreztük magunkat együtt.
Ha a partnerem is elégedett a helyzetével,az csak hab a tortán.Nem várok külső anyagi segítséget.
De tény,nagyon ritka esetben adok.Ez viszont "megint rossz fényt fog vetni rám". :)

gabibalogh 2020.09.20. 11:54:22

@desw: Nem az összesben.Írtam arról is a neked szánt válaszban,hogy a nők is követnek el súlyosan rossz lépéseket a férfiakkal szemben.
Mindkét nem képes irreális és bántó lépéseket tenni.

Mrzuzu 2020.09.20. 14:38:43

Kedves Gabi! Nagyon szépen köszönöm, hogy megosztottad gondolataid, ézéseidet. Számomra sokat segített megérteni egy anya vívódásait! Köszönöm!

Andy73 2020.09.20. 15:08:30

Megdöbbentő vallomás. Számomra felfoghatatlan és szinte hihetetlen a két abortusz az előzmények után. Ezek után óriási szerencséje, hogy kapott még egy esélyt. Nagyon sokan vannak, akiknek nem lehet gyerekük, hiába vágynak rá, pedig egyet sem abortaltak, fel sem merül bennük ez a lehetőség. Különösen érdekes a spirituális eszmefuttatas. Hívőkent számomra egyértelmű, hogy az abortusz bűn, gyilkosság, és ezért minden érintettnek számot kell majd adnia. Nemcsak az anyának és az apának, de az orvosoknak is, akik megszegik a hippokrateszi esküjüket, és az asszisztensek el is. A bűnre persze mindig lehet magyarázatot találni, a gyilkosságra is, mindennek megvan a maga oka.

gabibalogh 2020.09.20. 15:17:43

@Andy73: Természetesen elfogadom az álláspontját.Még akkor is ha bigott.
Az a kérdés merül fel bennem az ön által említett végeláthatatlan bűnhődésre érdemesek során végigtekintve,hogy vajon mit érdemel a "hívő" ember.
Vajon ön mint "hívő" ember mennyit segített a "meg nem gyilkolt" gyermekeken?A sok gyereken,akik szülők nélkül nőnek fel árvaházakban,mert a szülők nem gondoskodnak róluk?
Fogadott e örökbe egyet is?Segített e egynek is?
Szóval mi a helyzet az életben hagyott,de életükben de halálra ítélt lelkekkel?Hm?

várom a levelet 2020.09.20. 15:33:03

@odamondó: kéne a nyilvánosház ugye,mint régen.

Andy73 2020.09.20. 15:37:10

@gabibalogh: Hosszú az örökbefogadás várólistája, én is több párt ismerek, akik évek óta várnak rá, hogy legalább így lehessen gyermekük.

várom a levelet 2020.09.20. 15:38:19

@steery: a lelkek őrjöngenek?ezt ki mondta.

gabibalogh 2020.09.20. 15:39:13

@Andy73: Miközben számtalan gyereket magukhoz vehetnének,akik nem újszülöttek?
Tele vannak a gyermekvárosok.A nevelőszülői háló +a szociális háló meg nem elég stabil.
Vagy csak fehér gyerekek kellenek?

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2020.09.20. 15:45:01

@gabibalogh: ha ugyanabban a beosztásban egy férfinak kétszer annyit kellett fizetni, mint egy nőnek, akkor az hol érte meg a cégnek? miért nem csak nőket (hisz alacsonyabb fizetés - több profit) alkalmazott?

gabibalogh 2020.09.20. 15:50:40

@De nagyot tud lökni az úr az ajtón: Magán cég volt.5 milliárdos évi forgalommal.Alapvetően esküdött a férfi kollégákra.Mai napig nem tudom miért volt fontos ez esetben megszereznie engem?
Talán mert átláttam azt a szegmenst amit a többiek nem...Vagy a kapcsolati tőkém miatt az egészségügyben.A csodás lobbizó képességem?Ki tudja? :) Nem fontos most már.

Andy73 2020.09.20. 15:56:39

@gabibalogh: A nevelőszülői hálózat tudomásom szerint sokat fejlődött az utóbbi években. De hallani olyan esetekről is, hogy állami gondozott gyermekekbol felelősségteljes szülők, értékes, hasznos emberek lesznek, annak ellenére, hogy ők tényleg sokkal nehezebb körülmények között vágnak neki a nagybetűs életnek, mint azok akik rendezett családban nőnek fel. A gyermek vállalása mindig mindenkitől erőfeszítést kíván, még akkor is, ha rendezett a magánélete. Sajnos sokan vannak, akik addig halogatják, amíg lekesnek róla. Ezért is fogy a népesség, békeidőben, ami korábban nem volt jellemző, pedig sokkal nehezebb körülmények között éltek az emberek.

gabibalogh 2020.09.20. 16:04:19

@Andy73: Ügyes téma váltás :)
Ezekkel tisztában vagyok köszönöm és szerintem mindenki más is.Mi "gyilkosok" sokat segítünk...
Van örökbe fogadó "gyilkos társam" aki roma gyerekeket fogadott örökbe,sőt testvérpárt.
Van olyan aki egyszerre 3 gyereket,mert nem akartak szétválasztani a testvéreket és a két idősebb már túlkoros volt édi-bédinek,hogy saját jogon elvigyék őket.
Előzőleg említett "gyilkos" kikérte nyitott és segítőkész romák véleményét abban,hogyan tud ő fehérként egészséges roma gyermeket nevelni,mivel tudja nekik megkönnyíteni a beilleszkedést az előítéletekkel és csupa "hívővel" teli világban.
Én több évben lobbiztam és gyűjtöttem pénzt az állami gondozott gyerekek üdülésére.
Ilyenek ezek a "gyilkosok".

Andy73 2020.09.20. 16:19:55

@gabibalogh: ez mind szép, és a klinikák elé kitett inkubátor is, ehhez gratulálok. Láttam egy orvos nyilatkozatát, aki belátta, hogy sokáig bűnt követett el az abortuszokkal, de felhagyott ezzel, és meddőségi központban kezdett el dolgozni. Belegondolni is szörnyű, hogy a női klinikákon a szülések elősegítése mellett ma is sok abortuszt végeznek, de korábban voltak olyan évek is, amikor több abortuszt, mint szülést vezették le.

Andy73 2020.09.20. 16:23:35

@gabibalogh: felesleges az idezojel. A magzat él, és menekül az őt feldarabolo eszközök elől, erről videó felvételek is vannak.

gabibalogh 2020.09.20. 16:26:58

@Andy73: Ahol én dolgoztam joga volt a szülésznek megtagadni és nem vállalni ezt a beavatkozást.
Az én munkám más szituáció.Nekem nem volt lehetősége erre.Én ahogy írtam is abban a pár percben támogattam őket,mert bármi miatt is kerültek oda,akkor segítség kellett nekik.
Pont mint amikor hálózsákot viszel az aluljáróba a hajléktalanoknak.
Vonatkoztassunk el attól velem mi és miért történt.Én mai napig egészségügyben dolgozom és segítek amikor tudok.Pl önkéntesség munkaidő után hospisban...sok lehetőség adódik.

gabibalogh 2020.09.20. 16:29:18

@Andy73: Igaz.Vannak.Meg még mennyi mindenről...ufók,zombik...öngyilkos szekták...Ugye? :)
Mindent elhiszel és tényként kezelsz amit "felvételeken" látsz?

Lorrh 2020.09.20. 17:25:10

@várom a levelet: de hiszen van nyilvánosház: a neten többszáz nő hirdeti a testét, el lehet menni oda. Nincs hiány semmiben.

@Andy73: Igen, a hívő emberek pont az élen járnak az ítélkezésben, bűnbakolásban, kétezer éve sem tanulták meg a szeretet parancsát, teljesen reménytelenek.
A pár hetes sejtkezdemény még nem élet, ez nem gyilkosság abban az értelemben, mintha egy megszületett, kifejlett, életre képes, önálló ember ölnének meg. Nem jó összemosni a fogalmakat, hogy ez is gyilkosság. Ez csak a másik ember elítéléséhez segít téged. De remélem jól érzed magad és kellőképpen kiszörnyűlködted ma is magad és megnyugvással alszol el este, hogy te milyen jó ember vagy a sok szeméthez képest.

Lorrh 2020.09.20. 17:30:18

@Andy73: igen igen, azokon a felvételeken egy narrátor mondja a szöveget, hogy most épp menekül a magzat. Ha megnézed a VUK-ot ott meg magyarul, emberi nyelven beszélnek a rókák. Ugye? :-)

Andy73 2020.09.20. 17:36:21

@Lorrh: nem ítélek el senkit, csak a tettét, nem magát az embert. Arról, hogy mikor pontosan kezdődik az élet, megoszlanak a vélemények. Az biztos, hogy már a megtermékenyítés pillanatában sem csak sejtkezdemeny van, hiszen már a petesejt is egy élő sejt. Néhány hetes korban már szivhangja van a magzatnak, a legtöbb szerve addig kifejlődik.

Andy73 2020.09.20. 17:43:29

@Lorrh: felőlem annyi abortuszra mehetsz, amennyire csak akarsz. Sajnos sok embernek nagyon alacsony szinten van az erkölcsi érzéke. A legtöbben csak azt tartják bűnnek, amit a törvények is elítélnek, vagy azt sem. A gyorshajtást sem tartják annak, aztán ha halálos balesetet okoznak, akkor is megy a magyarázkodás meg a mentegetőzes.

Lorrh 2020.09.20. 18:19:38

@Andy73: Azt tudtad, hogy a boltba hogy kerül a tej? Hogy a tehén megszüli a kisborját, azt gonosz módon elveszik tőle és az meg sír a fájdalmában emiatt. De megindul a tejelválasztása és ezt fejőgépekkel hosszú évekig fenntartják. A tehén szenvedése bekerül a tejbe amit iszunk. Érzékenyebb emberek meg is érzik ezt.
Tudatában vagy micsoda szenvedést okoz ez a nyolcmilliárdnyi ember az élővilágnak? Hogy az ember mértéktelen szaporodása micsoda kártékony vírusként jellemezhető?
Ezeket nem cinizmusból vagy iróniából írom, hanem hogy ezen a bolygón a szenvedés, halál, élőlények egymás megevése a mindennapok, az élet része.
Megértem az abortusz ellenességedet, de ezen túl még milliárdnyi módon okozol TE is szenvedést más élőlényeknek. Ez nem elkerülhető. Ne is hidd magadat ártatlannak.

kacsa. 2020.09.20. 21:59:46

@gabibalogh: OFF: Azt én sem vitatom, hogy sok felelősségteljes férfi van. Én is ismerek jó párat. De sok esetben azt látom, hogy egy kapcsolatban a nő már lépne a "következő szintre", a férfi viszont még maradna tartósan ott, ahol vannak. Mert a nőnek jobban ketyeg az órája. Aztán van, aki szakít, de utána nem talál tartósan olyan férfit, akit keres (idővel sokszor az elvárások is nőnek, de ez már egy külön téma) és van olyan, aki benne marad egy ilyen kapcsolatban, a férfi pedig elkönyveli, hogy rendben vannak a dolgok, hiszen együtt maradtak. Aztán persze van, hogy idővel a férfi is eljut a lánykérésig ;). Nálunk ez volt. Csak ennek az az ára, hogy hiába szeretnék x gyereket, ennyi idősen már közel sem biztos, hogy összejön (vagy bírni fogom).

odamondó 2020.09.21. 08:55:02

@Lorrh: miután véded az abortuszt komikus, hogy állatokkal példálózol. Ha védenéd az abortuszt és véded az állatokat akkor értenélek. Így viszont egy ellentmondás vagy.

Lorrh 2020.09.21. 12:21:18

@odamondó: annyit akartam kifejezni hogy a hetkoznapi életunk is szenvedésteli. Egyoldalusag csak az abortuszt kiemelni.

MsIreneAdler 2020.09.21. 14:07:56

Mindig megdöbbenek, hogyan tudják egyesek azt gondolni, hogy az abortusz egy nőnek valami passzió. Ez nem egy fogkőlevétel... Soha de soha nem láttam, hallottam nőt, akinek ez egy vállrándítással elintézett akció lett volna az életében. Ez mindig egy nehéz döntés, bármi is legyen az ok, anyagi megfontolás, genetikai rendellenesség, esetleg az, hogy erőszakból fogant meg a gyermek. Ja mert általában nem a könnyelműség, a kurválkodhatnék meg a hidegvérű gyilkolászási vágy miatt fekszenek fel a nők a műtőasztalra...

odamondó 2020.09.21. 14:25:26

@Lorrh: ok, akkor félreértettem. Így viszont közel egy állásponton vagyunk.
süti beállítások módosítása